PERSBERICHT: WASHINGTON STEM RELEAS OPEN-SOURCE CARRIRE TOOL

Washington STEM lanceert gratis, open-source datatool om de educatieve en economische kansen voor ondervertegenwoordigde studenten te maximaliseren.

Contact:

Migee Han, hoofd ontwikkeling en communicatie
Washington STEM
Migee@washingtonstem.org

22 Augustus 2019– Werkgevers in Washington blijven talent importeren om banen in Washington te vullen. Van de 82,544 Washington-studenten die in 2014 naar de negende klas gingen, zullen naar verwachting slechts 34,171 een postsecundair diploma behalen. Economen voorspellen dat er zal zijn 94,455 gezinsondersteunende banen beschikbaar in Washington voor degenen die de benodigde referenties hebben verdiend, volgens de non-profitorganisatie Washington STEM.

Washington STEM heeft een nieuwe tool uitgebracht, de Credential Opportunities by Region and Industry (CORI) Matrix, om te voldoen aan de groeiende behoefte aan op gegevens gebaseerde besluitvorming rond de referenties die nodig zijn om te profiteren van regionale economische kansen in Washington. Momenteel zijn er niet genoeg carrière- en diplomatrajecten voor Washington-studenten om te profiteren van de economische kansen in de staat. CORI helpt dit probleem op te lossen.

In 2016 brachten The Boston Consulting Group en Washington Roundtable een rapport uit waarin wordt voorspeld dat er in 740,000 naar verwachting 2021 vacatures in Washington zullen zijn. Er waren echter geen duidelijke geregionale economische gegevens die de overheid of postsecundaire instellingen in Washington in staat stelden de noodzakelijke referenties te versterken of te creëren. wegen om toegang te krijgen tot die banen. Werkgevers in Washington willen studenten uit Washington in dienst nemen, maar studenten, vooral die met een laag inkomen, plattelandsgebieden en gekleurde gemeenschappen, missen vaak de systemische ondersteuning, zoals de beschikbaarheid van regionale diploma's, die nodig zijn om een ​​veelgevraagde gezinsloopbaan te bereiken.

CORI geeft postsecundaire instellingen, overheidsinstanties, opvoeders, loopbaanadviseurs en studenten de mogelijkheid om een ​​regionale analyse te maken van beschikbare banen met gezinsloon, referenties die nodig zijn voor banen met gezinsloon, de beschikbaarheid van die referenties en waar studenten zich kunnen inschrijven om na te streven certificaten, leerlingplaatsen, tweejarige graden en vierjarige graden die zullen leiden tot banen met een gezinsloon.

“CORI zal een game changer zijn voor Renton Technical College. Met deze tool in onze achterzak kunnen we slimmere beslissingen nemen over het aanbieden van diploma's, programma's uitbreiden en toevoegen, en ervoor zorgen dat onze universiteit studenten voorbereidt om te voldoen aan de eisen van de regionale economieën van Washington, "zei Kevin McCarthy, president, Renton Technische school.

Deze tool wordt al gebruikt om Career Connect Washington te implementeren, een onderwijs- en personeelsontwikkelingsinitiatief dat mogelijk is gemaakt door: HB2158, om de economische en educatieve behoeften van elke regio in Washington te identificeren. Leraren en leiders van loopbaan- en technisch onderwijs gebruiken CORI om hun cursusaanbod op middelbare scholen in de hele staat op te frissen om aan de lokale vraag naar werk te voldoen.

“CORI is echt een unieke tool en is gratis beschikbaar voor iedereen die op zoek is naar een slimme benadering van diploma's en loopbaantrajecten. Er bestaan ​​vergelijkbare datasets en analyses, maar ze vereisen allemaal dure licenties of contractkosten om toegang te krijgen. Deze tool biedt de nodige gegevens die Washington-studenten nodig hebben om hun eigen pad uit te stippelen, in carrière en leven”, zegt Jenée Myers Twitchell, PhD, Impact Director bij Washington STEM.

Over Washington STEM

Washington STEM is een over de gehele staat, onafhankelijke non-profitorganisatie met het hoofdkantoor in Seattle, WA. Gelanceerd in 2011 en gebaseerd op de principes van gelijkheid, partnerschap en duurzaamheid, zoeken we slimme, schaalbare oplossingen die leiden tot kansen voor die studenten die het meest ondervertegenwoordigd en ondervertegenwoordigd zijn in STEM-gebieden. Wij zijn van mening dat Washington-studenten door middel van hoogwaardig STEM-onderwijs de leiders, kritische denkers en makers zullen worden die de grootste uitdagingen zullen aanpakken waarmee onze staat, natie en de wereld worden geconfronteerd.

De organisatie STEM-netwerken in de hele staat brengen onderwijzers, bedrijfsleiders, STEM-professionals en gemeenschapsleiders samen om studenten te verbinden met STEM-carrièremogelijkheden in hun gemeenschap. STEM-netwerken brengen echte STEM-leerervaringen naar studenten waar ze wonen, zodat elke student de vaardigheden heeft waar in de staat steeds meer vraag naar is.