Een jaaroverzicht met de Washington STEM Super Youth Advocates

Washington STEM had, met de genereuze steun van College Spark, de geweldige kans om een ​​diverse groep jonge mensen in de hele staat te ondersteunen terwijl ze hun ervaringen in STEM-onderwijs en carrière binnen hun gemeenschappen deelden als STEM Super Youth Advocates.

Dit cohort van buitengewone jonge mensen - in de leeftijd van 18-24 jaar, die een diploma in STEM volgden of in een STEM-veld werkten - ondertekenden een verbintenis van een jaar om hun persoonlijke STEM-reis te delen. Dit omvatte presentaties op twee gemeenschapsevenementen in hun gebied en het ondersteunen van hun lokale STEM-netwerk in een familie verlovingsavond.

(Sulecha Ali)
(Karla la Torre lvarez)

De STEM Super Youth Advocates woonden ook virtuele en persoonlijke trainingen bij vanuit Washington STEM, maandelijkse gesprekken en het schrijven van blogs, allemaal terwijl ze naar school gingen of fulltime werkten. We hebben wat training en mentorschap gegeven voor de activiteiten voor gemeenschapsbetrokkenheid, maar het ontwerp, het publiek en de implementatie waren allemaal aan de voorstanders. Hun initiatief en leiderschap in dit werk was opmerkelijk. Elke Super Youth Advocate nam verantwoordelijkheid en creativiteit bij het plannen van hun engagementmogelijkheden die diep geworteld waren in hun gemeenschap.

Voor een van haar evenementen voor gemeenschapsbetrokkenheid, Karla la Torre lvarez uit Spokane, Washington presenteerde aan een groep van 30 studenten Engels als tweede taal (ESL) over haar unieke ervaringen als een Spaanse vrouw die een graad in civiele techniek nastreeft. Karla verhuisde minder dan tien jaar geleden vanuit Peru naar de Verenigde Staten en vond steun via een ESL-club op haar middelbare school. Ze vertelde hoe elementen van STEM universeel zijn en hoe ze iemand die op haar leek, had willen zien praten over hun ervaringen.

(Gaby Tosado)

Gaby Tosado, een STEM Super Youth Advocate die een dubbele doctoraat in chemische technologie en nanotechnologie nastreeft, deelde haar STEM-reis met een groep opvoeders, onderwijsbeheerders, beleidsmakers en studenten tijdens de jubileumviering van de Washington State Science Learning Standards. Gaby benadrukte hoe een boeiende lerares haar inspireerde om STEM na te streven, maar ook de uitdaging deelde om zichzelf voortdurend te bewijzen als een Spaanse vrouw op dit gebied. Gaby werd een STEM Super Youth Advocate omdat ze gelooft in het empoweren van alle studenten tijdens hun reis en haar verhaal deelt om verandering te brengen in de manier waarop vrouwen, vooral vrouwen van kleur, worden gezien in STEM-gebieden.

Washington STEM pleit voor verandering door leiders te informeren en op te leiden om gelijkheid binnen STEM te creëren. Maar we kunnen dit werk niet alleen doen. We geloven dat het onze verantwoordelijkheid is om ervoor te zorgen dat stemmen zoals die van onze STEM Super Youth Advocates moeten worden versterkt. Deze studenten hebben allemaal unieke verhalen, maar hun redenen om STEM Super Youth Advocate te worden zijn vergelijkbaar. Het is om anderen die op hen lijken te laten zien wat we kunnen bereiken; om opvoeders te inspireren in het belang van het verbinden van kritische wetenschapscurriculum met carrières; en om elkaar te ondersteunen door middel van partnerschap, het stimuleren van gelijkheid en mentorschap. Proficiat aan alle STEM Super Youth Advocates - we kunnen niet wachten om te zien wat je vervolgens gaat doen.