PRESSEMEDDELELSE: WASHINGTON STEM RELEASES OPEN-SOURCE KARRIEREVÆRKTØJ

Washington STEM frigiver gratis, open source-dataværktøj til at maksimere uddannelsesmæssige og økonomiske muligheder for underrepræsenterede studerende.

Kontakt:

Migee Han, udviklings- og kommunikationschef
Washington STEM
Migee@washingtonstem.org

August 22, 2019- Arbejdsgivere i Washington fortsætter med at importere talent for at besætte Washington-job. Ud af de 82,544 Washington-elever, der gik ind i niende klasse i 2014, forventes kun 34,171 at opnå en postsekundær legitimation. Økonomer forudser, at der vil være 94,455 familieopretholdende job tilgængelige i Washington for dem, der har opnået de nødvendige legitimationsoplysninger, ifølge statens non-profit, Washington STEM.

Washington STEM har udgivet et nyt værktøj, Credential Opportunities by Region and Industry (CORI) Matrix, for at imødekomme det voksende behov for data-informeret beslutningstagning omkring de legitimationsoplysninger, der kræves for at drage fordel af regionale økonomiske muligheder i Washington. I øjeblikket er der ikke nok karriere- og legitimationsveje til, at Washington-studerende kan drage fordel af økonomiske muligheder i staten. CORI hjælper med at løse dette problem.

I 2016 udgav The Boston Consulting Group og Washington Roundtable en rapport, der fremskriver forventede 740,000 jobåbninger i Washington i 2021. Der var dog ingen klare regionaliserede økonomiske data, der gjorde det muligt for regeringen eller postsekundære institutioner i Washington at styrke eller skabe den nødvendige legitimation veje til at få adgang til disse job. Arbejdsgivere i Washington ønsker at ansætte Washington-studerende, men studerende, især dem fra lavindkomstbaggrunde, landdistrikter og farvede samfund, mangler ofte den systemiske støtte, som regional adgang til legitimationsoplysninger, der er nødvendig for at opnå høje krav, familielønskarrierer.

CORI giver postsekundære institutioner, statslige organer, undervisere, karriererådgivere og studerende mulighed for at skabe en regional analyse af tilgængelige familielønsjob, legitimationsoplysninger, der er nødvendige for familielønsjob, tilgængeligheden af ​​disse legitimationsoplysninger, og hvor studerende kan tilmelde sig for at forfølge certifikater, lærepladser, toårige uddannelser og fireårige uddannelser, der vil føre til familielønsjob.

"CORI vil være en game changer for Renton Technical College. Med dette værktøj i baglommen er vi i stand til at træffe smartere beslutninger omkring legitimationstilbud, udvide og tilføje programmering og sikre, at vores college forbereder eleverne til at imødekomme kravene fra Washingtons regionale økonomier,” sagde Kevin McCarthy, præsident, Renton Teknisk universitet.

Dette værktøj bliver allerede brugt til at implementere Career Connect Washington, et uddannelses- og arbejdsstyrkeudviklingsinitiativ, der blev muliggjort af HB2158, for at identificere de økonomiske og uddannelsesmæssige behov i hver region i Washington. Karriere- og teknisk uddannelseslærere og ledere bruger CORI til at opdatere deres kursustilbud på gymnasier i hele staten for at imødekomme den lokale jobefterspørgsel.

“CORI er et helt unikt værktøj, og det er frit tilgængeligt for alle, der leder efter en smart tilgang til legitimations- og karriereveje. Der findes lignende datasæt og analyser, men alle kræver dyre licenser eller kontraktgebyrer for at få adgang. Dette værktøj giver de nødvendige data, som Washington-studerende har brug for for at kortlægge deres egen vej, i karriere og liv,” sagde Jenée Myers Twitchell, PhD, Impact Director hos Washington STEM.

Om Washington STEM

Washington STEM er en statsdækkende, uafhængig nonprofitorganisation med hovedkontor i Seattle, WA. Lanceret i 2011 og baseret på principperne om retfærdighed, partnerskab og bæredygtighed, søger vi smarte, skalerbare løsninger, der fører til muligheder for de studerende, der er mest undertjent og underrepræsenteret inden for STEM-områder. Vi tror på, at gennem en STEM-uddannelse af høj kvalitet vil Washington-studerende blive de ledere, kritiske tænkere og skabere, der vil tackle de største udfordringer, som vores stat, nation og verden står over for.

Organisationens STEM netværk på tværs af staten bringer undervisere, virksomhedsledere, STEM-professionelle og samfundsledere sammen for at forbinde studerende med STEM-karrieremuligheder i deres lokalsamfund. STEM-netværk bringer virkelige STEM-læringsoplevelser til eleverne, hvor de bor, så hver elev har de færdigheder, der er stigende efterspørgsel i staten.